Акафист с житием свт. Иоанну Шанхайскому

иоанн шанхайский

Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, всему миру источаяй обильныя струи духовнаго наставления и дивных чудес множество, восхваляем тя с любовию и зовем ти: Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Икос 1
Ангела образом яви тебе в последняя времена всея твари Создатель, да с милостию Божиею печешеся о людех земных; взирающе же на добродетели твоя, преблаженне Иоанне, вопием ти сице:

Радуйся, с ранняго детства благочестием украшенный.

Радуйся, иже со страхом и трепетом волю Божию исполнивый.

Радуйся, иже явивый благодать Божию в тайных благодеяниих.

Радуйся, быстрое далече сущих страждущих услышание.

Радуйся, любвеобильное поспешение ближним своим во спасение.

Радуйся, радование всем с верою к тебе припадающим.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 2
Видяще обильное добродетелей твоих излияние, святителю славный Иоанне, просвещаемся духом, яко живоносный источник чудес Божиих напаяеши нас, верно вопиющих к Богу: Аллилуиа.

 

Икос 2
Разум имеяй преисполненный любве, купно и богословия, богомудре Иоанне, и богопознанием умудренный, и к страждущим людем любовию украшенный, познавати истиннаго Бога нас научи, да и мы во умилении вопием ти:

Радуйся, непоколебимая твердыне истины Православия.

Радуйся, драгоценный сосуде Духа Святаго.

Радуйся честный обличителю неверия и лжеучения.

Радуйся, ревностный исполнителю заповедей Божиих.

Радуйся, подвижниче, не даяй на ложе себе отдохновения.

Радуйся, возлюбленный пастырю стада Христова.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 3
Силою благодати Божия благий сиропитатель и наставник юношам явился еси, воспитуя в страсе Божием и приуготовляя их к служению Богови. Сего ради чада твоя взирают на тя и, благодаряще, вопиют Богу: Аллилуиа.

 

Икос 3
Имеяше воистину, отче Иоанне, с небесе тебе песни воспеваемей быти, а не от земли: како бо кто от человек возмогл бы твоих дел величие проповедати; мы же, приносяще Богу яже имамы, вопием ти сице:

Радуйся, непрестанною молитвою покрываяй чада твоя.

Радуйся, охранителю стада твоего крестным знамением.

Радуйся, любве великия вместилище, не взираяй на языков различия.

Радуйся, светильниче всесветлый и вселюбимый.

Радуйся, образе молитвы непрестанныя и милосердия.

Радуйся, утешений духовных подателю требующим.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 4
Бурею напастей одолеваеми, како достойно возможем восхвалити чудеса твоя, блаженне Иоанне, яко прошел еси до конец вселенныя, спасения ради паствы твоея и благовествования Евангелия сущим во тьме. Благодаряще же Бога за апостольския труды твоя, воспеваем Ему: Аллилуиа.

 

Икос 4
Слышаша ближнии и дальнии величие чудес твоих, Божиею милостию даже до нашего времене являемых; темже в тебе Богу прославляющемуся дивящеся, в страсе вопияху:

Радуйся, просветителю сущих во тьме неверия.

Радуйся, приведый людей твоих с востока дальняго до запада.

Радуйся, источниче чудес изливаемых Богом.

Радуйся, с любовию вразумляяй заблуждших.

Радуйся, скорый утешителю кающихся о гресех своих.

Радуйся, потевождю грядущих путем правым.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 5
Богодарованный свет явился еси, бури всех лютых разгоняяй, сущих на острове от вихрей смертоносных молитвами твоими охраняяй, святителю Иоанне, и крестным знамением ограждаяй. Научи и нас, призывающих тя в помощь, чудотворче святый, к Богу со дерзновением взывати: Аллилуиа.

 

Икос 5
Видим многую помощь твою в напастех и обстояниих, преблаженне отче Иоанне, дерзновенный бо ходатай пред Престолом Божиим и скорый в бедах помощник еси. Того ради и мы на твое предстательство пред Богом уповаем и вопием ти:

Радуйся, стихий опасных прогонителю.

Радуйся, молитвою твоею от нужд избавляяй.

Радуйся, алчущим хлеба присный подателю.

Радуйся, приуготовляяй просящим изобилие.

Радуйся, утешителю в скорбех сущих.

Радуйся, многих падших от погибели исхитивый.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 6
Проповедуя спасение, яко новый Моисей гугнивый явился еси, изводя люди твоя из плена безбожных, преблаженне Иоанне. Избави и нас от работы греховныя и врагов невидимых, да радующеся вопием к Богу: Аллилуиа.

 

Икос 6
Возсияв праведностию твоею, совершил еси неисполнимое, о добрый пастырю: преклонил бо еси власти мирския сострадати о людех твоих. Того ради с ними купно и мы благодарственно вопием ти:

Радуйся, пастырю добрый пастве твоей, пресельником тихое пристанище уготовавый.

Радуйся, о детех и болящих наипаче попечение имевый.

Радуйся, усердно тя призывающим верно помогаяй.

Радуйся, яко в немощнем телеси твоем сила Божия независтно совершашеся.

Радуйся, отразителю нападения нечестивых.

Радуйся, помрачителю лжи и проявителю истины.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 7
Хотя достойно прославити древних святых Запада, отпадшаго от истины, восстановил еси почитание их в Церкви Православней, о любителю святых Востока и Запада. Днесь с ними на небеси моли о нас, поющих на земли: Аллилуиа.

 

Икос 7
Новаго видим тя избранника Божия, иже вкупе со святители древния Галлии явился еси в последняя времена яко един от сих, вдохновляя паству твою соблюдати Православную веру, якоже же сии на Западе исповедаху. Сохрани и нас в вере сей пребывати, вопиющих ти:

Радуйся, новый Мартине в воздержании, подвизех и чудесех твоих.

Радуйся, новый Германе во исповедании твоем Православныя веры.

Радуйся, новый Иларие в Божественном богословии.

Радуйся, новый Григорие в почитании и прославлении угодников Божиих.

Радуйся, новый Фавсте иноческим усердием.

Радуйся, новый Кесарие в твердой любве ко правилом Церкве Божией.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 8
Странное видение предста ти: в земли новей сретил еси паству твою бывшую, смущаему скорбьми многими, но яко дивный пастырь наставил еси ю поучением, терпением и праведностию твоею, и церковь Божия Матере, Яже всех скорбящих Радость есть, воздвигл еси; мы же, удивляющеся терпению и смирению твоему, благодарно вопием к Богу: Аллилуиа.

 

Икос 8
Всего себе предав Христу, был еси делатель винограда Его, богоносне отче, не ведал бо еси покоя до конца многострадальнаго живота твоего. Помози и нам, недостойным, в деланиих наших и в нашем прилежании в верности Христу, да славяще Его, вопием ти:

Радуйся, претерпевый до конца и достигнувый спасения.

Радуйся, пред иконою Богоматере умрети сподобивыйся.

Радуйся, посреде гонения неправеднаго мужественный правды хранителю.

Радуйся, совершивый служение свое до конца и кончину приемый седя, яко иерарх.

Радуйся, по смерти утешивый паству чудесным своим возвращением.

Радуйся, многих чудес подателю к раце твоей с верою и любовию притекающим.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 9
Все естество ангельское восхождением твоея души в небесныя обители возрадовася; мы же, удивляющеся твоим чудесем на земли, действом Святаго Духа являемым, воспеваем Богу: Аллилуиа.

 

Икос 9
Ветии многовещаннии не возмогут изобразити по достоянию святости жития твоего, о праведне отче Иоанне, понеже дом благодати Неизреченнаго Бога был еси; мы же не можем умолчати, чудеси явлену нашему маловерному веку дивящеся, и прославляем тя сице:

Радуйся, божественных наставлений палато.

Радуйся, яко смиренным деланием Ангелы сослужители себе сотворивый.

Радуйся, обретый вечное и нерукотворное жилище на небесех.

Радуйся, врачебнице, в нейже всяк недуг от Бога врачуется.

Радуйся, молитвеннаго подвига хранилище.

Радуйся, освященный храме Духа Святаго.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 10
Спасти хотя мир, Иже всех Спаситель, новаго святаго посла нам и чрез него из темных глубин греховных воззва ны. Слышаще же его, нас призывающа, мы, недостойнии, взываем к Богу: Аллилуиа.

 

Икос 10
Стена еси всем прибегающим к твоему небесному заступлению, отче Иоанне, темже и нас от демонских нападений ограждай, в бедах и нуждах стужающим нам на земли помогай, да с верою тебе взываем:

Радуйся, ослепших прозрение.

Радуйся, силою молитвы жизнь на смертном одре сущим подаваяй.

Радуйся, богооткровенное вразумление в смятении и сомнениих сущим.

Радуйся, спасительная влаго, орошающая в знойней печали погибающих.

Радуйся, сирым и оставленным отеческое заступление.

Радуйся, святый учителю ищущих истины.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 11
Пение непрестанное ко Пресвятей Троице, преблаженне отче Иоанне, мыслию, словом и доброделанием принесл еси, многим разумением истинныя веры Божия повеления уяснил еси, верою, надеждою и любовию наставляя нас в Троице Единому Богу воспевати: Аллилуиа.

 

Икос 11
Светодательна светильника Православия сущим во мраце неведения зрим тя, стада Христова добрый пастырю. Тако и по успении твоем являеши истину не ведущим ея, просвещая души верный, вопиющих ти таковая:

Радуйся, просвещение мудростию Божиею сущих в неверии.

Радуйся, радуго тихия радости кротких.

Радуйся, громе, устрашаяй во гресе упорствующих.

Радуйся, молние, ереси пожигающая.

Радуйся, одождение догматов Православия.

Радуйся, орошение богомыслия.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 12
Благодать, данную ти от Бога ведающе, сию с благоговением и благодарностию приемлем, к заступлению твоему чудному притекающе, о всехвальне отче Иоанне, твоя же чудеса прославляюще, взываем к Богу: Аллилуиа.

 

Икос 12
Поюще хвалу Богу, небесный сонм святых радуется, яко не остави Господь падший и безверный мир, но явил есть всемогущую силу Свою на тебе, кротком и смиренном служителе, о блаженне отче Иоанне; и мы, со всеми святыми радующеся, чтим тя сице:

Радуйся, новая звездо праведности, на небе возсиявшая.

Радуйся, новый пророче, посланный в мир, лежащий во зле.

Радуйся, якоже Иона о возмездии за грехи предрекий.

Радуйся, якоже Креститель всех к молитве и покаянию призывавый.

Радуйся, якоже Павел много терпевый ради Евангелия и проповедания веры.

Радуйся, апостоле новый, своими чудесы вселяяй в нас благоговейный трепет и веру.

Радуйся, святителю отче Иоанне, в бедах скорый помощниче.

 

Кондак 13
О пресветлый и предивный угодниче Божий, святителю отче наш Иоанне, утешение всем в скорбех сущим, нынешнее наше молитвенное приими приношение, да молитвами твоими от геенны огненныя избавимся и богоприятным твоим ходатайством сподобимся во веки воспевати Богу: Аллилуиа.

 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О святителю отче Иоанне, пастырю добрый и тайновидче душ человеческих! Ныне у Престола Божия за нас молишися, якоже и сам посмертне изрекл еси: аще и умрох, но жив есмь. Умоли Всещедраго Бога прощение нам во гресех даровати, да бодренно воспрянем и Богу возопиим о даровании нам духа смирения, страха Божия и благочестия во всяческих путех жизни нашея. Яко милостивый сиропитатель и искусный наставник на земли быв, ныне буди нам путеводитель и в смутах церковных Христово вразумление. Услыши стенание смятенных юношей нашего лихолетия, обуреваемых беснованием вселукавым, и призри на уныние изнемогающих пастырей от утеснения тлетворнаго духа мира сего и томящихся в нерадении праздном, и ускори на молитву. Слезно вопием ти, о теплый молитвиниче: посети нас, сирых, по всему лицу вселенныя резсеянных и во Отечествии сущих, во тьме страстей блуждающих, но слабою любовию ко свету Христову влекущихся и ждущих твоего отеческаго наставления, да благочестию навыкнем и наследницы Царствия Небеснаго явимся, идеже ты пребываеши со всеми святыми, славяще Господа нашего Иисуса Христа, Емуже честь и держава ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

ЖИТИЕ

Архиепископ Иоанн родился 4 июня 1896 г. в селе Адамовка Харьковской губернии. При святом крещении он был наречен Михаилом в честь Архистратига Небесных Сил Михаила.

С детства он отличался глубокой религиозностью, по ночам подолгу стоял на молитве, усердно собирал иконы, а также церковные книги. Более всего любил читать жития святых. Михаил полюбил святых всем сердцем, до конца пропитался их духом и начал жить, как они. Святая и праведная жизнь ребенка произвела глубокое впечатление на его французскую гувернантку — католичку, и в результате она приняла Православие.

В годину гонений Промыслом Божиим Михаил оказался в Белграде, где поступил в университет на богословский факультет. В 1926 г. митрополитом Антонием (Храповицким) он был пострижен в монахи, приняв имя Иоанн в честь своего предка свт. Иоанна (Максимовича) Тобольского. Уже в то время епископ Николай (Велимирович), сербский Златоуст, давал такую характеристику молодому иеромонаху: «Если хотите видеть живого святого, идите в Битоль к отцу Иоанну». Отец Иоанн постоянно молился, строго постился, каждый день служил Божественную Литургию и причащался, со дня монашеского пострига никогда не ложился, иногда его находили утром задремавшим на полу перед иконами. Он с истинно отеческой любовью вдохновлял свою паству высокими идеалами христианства и Святой Руси. Его кротость и смирение напоминали те, что увековечены в житиях величайших аскетов и пустынников. Отец Иоанн был редким молитвенником. Он так погружался в тексты молитв, как будто просто беседовал с Господом, Пресвятой Богородицей, ангелами и святыми, которые предстояли его духовным очам. Евангельские события были известны ему так, как будто они происходили на его глазах.

В 1934 г. иеромонах Иоанн был возведен в сан епископа, после чего он отбыл в Шанхай. По свидетельству митрополита Антония (Храповицкого), епископ Иоанн был «…зерцалом аскетической твердости и строгости в наше время всеобщего духовного расслабления…»

Молодой владыка любил посещать больных и делал это ежедневно, принимая исповедь и приобщая их Святых Тайн. Если состояние больного становилось критическим, Владыка приходил к нему в любой час дня или ночи и долго молился у его постели. Известны многочисленные случаи исцеления безнадежно больных по молитвам святителя Иоанна.

С приходом коммунистов к власти русские в Китае снова вынуждены были бежать, большинство — через Филиппины. В 1949 г. на острове Туба-бао в лагере Международной организации беженцев проживало примерно 5 тысяч русских из Китая. Остров находился на пути сезонных тайфунов, которые проносятся над этим сектором Тихого океана. Однако, в течение всех 27 месяцев существования лагеря, ему только раз угрожал тайфун, но и тогда он изменил курс и обошел остров стороной. Когда один русский в разговоре с филиппинцами упомянул о своем страхе перед тайфунами, те сказали, что причин для беспокойства нет, поскольку «… ваш святой человек благословляет ваш лагерь каждую ночь со всех четырех сторон…». Когда же лагерь был эвакуирован, страшный тайфун обрушился на остров и полностью уничтожил все строения.

Русские люди, в рассеянии сущие, имели в лице Владыки крепкого ходатая пред Господом. Окормляя свою паству, святитель Иоанн делал и невозможное. Он сам ездил в Вашингтон, чтобы договориться о переселении обездоленных русских людей в Америку. По его молитвам совершилось чудо. В американские законы были внесены поправки и большая часть лагеря, около 3 тысяч человек, перебрались в США, остальные в Австралию.

В 1951 г. архиепископ Иоанн был назначен правящим архиереем Западноевропейского экзархата Русской Зарубежной Церкви. В Европе, а затем с 1962 года в Сан-Франциско, его миссионерская деятельность, твердо основанная на жизни в постоянной молитве и чистоте православного учения, принесла обильные плоды.

Слава Владыки распространялась как среди православных, так и среди инославного населения. Так, в одной из католических церквей Парижа местный священник пытался вдохновить молодежь следующими словами: «Вы требуете доказательств, вы говорите, что сейчас нет ни чудес, ни святых. Зачем же мне давать вам теоретические доказательства, когда сегодня по улицам Парижа ходит святой Иоанн Босой».

Владыку знали и высоко чтили во всем мире. В Париже диспетчер железнодорожной станции задерживал отправление поезда до прибытия «Русского Архиепископа».

Во всех европейских больницах знали об этом Епископе, который мог молиться за умирающего всю ночь. Его звали к одру тяжело больного — будь он католик, протестант, православный или кто другой — потому что, когда он молился Бог был милостив.

В парижском госпитале лежала больная раба Божия Александра и Епископу сказали о ней. Он передал записку, что приедет и преподаст ей Святое Причастие. Лежа в общей палате, где было примерно 40-50 человек, она чувствовала неловкость перед французскими дамами, что ее посетит православный епископ, одетый в невероятно поношенную одежду и к тому же босой. Когда он преподал ей Святые Дары, француженка на ближайшей койке сказала ей: «Какая Вы счастливая, что имеете такого духовника. Моя сестра живет в Версале, и когда ее дети заболевают, она выгоняет их на улицу, по которой обычно ходит Епископ Иоанн, и просит его благословить их. После получения благословения дети немедленно поправляются. Мы зовем его святым».

Дети, несмотря на обычную строгость Владыки, были ему абсолютно преданы. Существует много трогательных историй о том, как блаженный непостижимым образом знал, где может быть больной ребенок, и в любое время дня и ночи приходил утешить его и исцелить. Получая откровения от Бога, он многих спасал от надвигающейся беды, а иногда являлся к тем, кому был особенно необходим, хотя физически такое перемещение казалось невозможным.

Блаженный Владыка, святой Русского Зарубежья, и вместе с тем русский святой, поминал на богослужениях Московского Патриарха наряду с Первоиерархом Синода Русской Зарубежной Церкви.

Обращаясь к истории и прозревая будущее, свт. Иоанн говорил, что в смутное время Россия так упала, что все враги ее были уверены, что она поражена смертельно. В России не было царя, власти и войска. В Москве власть была у иностранцев. Люди «измалодушествовали», ослабели и спасения ждали только от иностранцев, перед которыми заискивали. Гибель была неизбежна. В истории нельзя найти такую глубину падения государства и такое скорое, чудесное восстание его, когда духовно и нравственно восстали люди. Такова история России, таков ее путь. Последующие тяжкие страдания русского народа есть следствие измены России самой себе, своему пути, своему призванию. Россия восстанет так же, как она восстала и раньше. Восстанет, когда разгорится вера. Когда люди духовно восстанут, когда снова им будет дорога ясная, твердая вера в правду слов Спасителя: «Ищите прежде Царствия Божия и Правды Его и вся сия приложатся вам». Россия восстанет, когда полюбит веру и исповедание Православия, когда увидит и полюбит православных праведников и исповедников.

Владыка Иоанн предвидел свою кончину. 2 июля 1966 г., в день памяти Аапостола Иуды, во время архипастырского посещения г. Сиэтла с чудотворной иконой Божией Матери Курско-Коренной, в возрасте 71 года, перед этой Одигитрией Русского Зарубежья отошел ко Господу великий праведник. Скорбь переполнила сердца многих людей во всем мире. После кончины Владыки голландский православный священник с сокрушенным сердцем писал: «У меня нет и не будет больше духовного отца, который звонил бы мне в полночь с другого континента и говорил: «Иди теперь спать. То, о чем ты молишься, получишь».

Четырехдневное бдение венчала погребальная служба. Проводившие службу епископы не могли сдерживать рыданий, слезы струились по щекам, блестели в свете бесчисленных свечей подле гроба. Удивительно, что при этом храм наполняла тихая радость. Очевидцы отмечали, что, казалось, они присутствовали не на похоронах, а на открытии мощей новообретенного святого.

Вскоре и в усыпальнице Владыки стали происходить чудеса исцелений и помощи в житейских делах.

Время показало, что святитель Иоанн Чудотворец — скорый помощник всех сущих в бедах, болезнях и скорбных обстояниях.

Оставьте коментарий: “Акафист с житием свт. Иоанну Шанхайскому

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *